JUDEȚUL MARAMUREȘ

Comuna Ruscova

Primăria
Consiliul Local
Informații de interes public
Informații Utile
Anunț - Schimbă-ți soba veche cu una nouă, ecologică!
3 apr. 2025 în categoria Anunțuri

 ROMANIA, JUDETUL MARAMURES, COMUNA RUSCOVA

Comuna Ruscova, str. Principala, nr. 903, jud. Maramures

Tel: 0262/365251; Fax: 0262/365040, e-mail: primar@primariaruscova.ro



Anunț!!!

Schimbă-ți soba veche cu una nouă, ecologică!

 Programul "Rabla pentru sobe" te ajută să-ți înlocuiești soba veche și poluantă cu una modernă, eficientă și prietenoasă cu natura. Beneficiezi de subvenții și sprijin financiar pentru a face această schimbare.

Cum aplici?

  1. Se pot înscrie în program solicitanţii de finanţare, persoane fizice, cu domiciliul în raza teritorială a UAT RUSCOVA în limita sumelor prevăzute. (nu deţine, dar fără a se limita la acest exemplu, imobil cu proprietăţi comune şi proprietăţi individuale cu mai mult de două apartamente;)

  2. Un solicitant de finanţare poate participa o singură dată în cadrul unei sesiuni de înscriere, pentru un singur aparat pentru încălzirea locuinţei.

  3. Documentele care atestă eligibilitatea şi care vor fi transmise de solicitantul de finanţare către delegat, ulterior înscrierii, conform procedurii şi termenelor stabilite la nivel de UAT, sunt următoarele:

 a) actul de identitate al solicitantului de finanţare, valabil la data depunerii cererii de finanţare la UAT RUSCOVA;

 b) cerere de finanţare; 

 c) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de finanţare, în termen de valabilitate la data depunerii cererii de finanţare la UAT delegat; (document emis de ANAF-Viseu de Sus)

d) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de finanţare de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul, în termen de valabilitate la data depunerii cererii de finanţare la UAT RUSCOVA; (document emis de compartimentul ITL-Ruscova)

e) extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data depunerii cererii de finanţare la UAT RUSCOVA, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului de finanţare asupra imobilului; ( document emis de OCPI Viseu de Sus)

f) declaraţia pe propria răspundere a solicitantului de finanţare din care să reiasă că nu este condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă;

 g) acordul coproprietarilor privind participarea în cadrul programului, în situaţia în care imobilul este deţinut în coproprietate.


 Obligaţiile beneficiarului .

1. Beneficiarul este obligat să îndeplinească următoarele condiţii la data solicitării finanţării: 

a) este persoană fizică cu domiciliul pe raza teritorială a delegatului;

 b) domiciliază la adresa unde se va monta aparatul pentru încălzirea locuinţei; 

c) nu are obligaţii restante la bugetul de stat şi la bugetul local, conform legislaţiei naţionale în vigoare; 

d) este proprietar al imobilului-construcţie care va beneficia de aparatul pentru încălzirea locuinţei; 

e) nu deţine, dar fără a se limita la acest exemplu, imobil cu proprietăţi comune şi proprietăţi individuale, sub formă de bloc/condominiu, cu mai mult de două apartamente;

 f) nu este condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă. 

2. În situaţia în care imobilul este deţinut în coproprietate, solicitantul de finanţare va depune la delegat şi acordul scris al coproprietarilor privind participarea în cadrul programului. 

3) Beneficiarul este obligat să se asigure că aparatul pentru încălzirea locuinţei respectă următoarele criterii de eligibilitate: 

a) este alimentat cu combustibil solid sub forma lemnelor pentru foc, peleţilor, brichetelor, respectiv:

 I. sobe; 

II.termosobe; 

III. şeminee; IV

. termoşeminee; 

b) este aliniat cerinţelor ECODESIGN 2022; 

c) respectă următoarele condiţii minime: 1. putere nominală: 8 kW-35 kW;

                                                                          2. randament minim: 80%; 

                                                                          3. emisii de particule fine (PM): sub 40 mg/mc; 

                                                                          4. emisii de gaze volatile organice (OGC): sub 120 mgC/mc; 

                                                                          5. emisii de monoxid de carbon (CO): sub 1.500 mg/mc; 

                                                                          6. emisii de oxizi de azot (NOx): sub 300 mg/mc; 

d) proiectele vizând aparatele pentru încălzire şi coşurile de fum se vor instala/monta numai prin intermediul entităţilor autorizate în acest sens. 

4. În limita a 2.000 lei sunt eligibile cheltuielile reprezentând contravaloarea achiziţionării şi instalării/montării coşului de fum. 

5) Sunt eligibile cheltuielile efectuate după încheierea contractului de finanţare cu unitatea administrativteritorială (UAT) delegată. 

6) Pe perioada de valabilitate a contractului, precum şi în perioada de monitorizare a proiectului, beneficiarul are următoarele obligaţii: a) nu va delocaliza investiţia în afara UAT în cadrul căreia a fost aprobată implementarea proiectului; b) nu va realiza o modificare asupra regimului juridic al imobilului pe care se implementează proiectul ori asupra vreunui element de infrastructură finanţat, care creează un avantaj nejustificat unei persoane juridice sau unei entităţi care desfăşoară activităţi economice; c) nu va realiza o modificare substanţială care afectează natura, obiectivele sau condiţiile de realizare ale proiectului ori care ar determina subminarea obiectivelor proiectului ori ale programului; d) va utiliza şi conserva bunurile achiziţionate prin program cu diligenţele unui bun proprietar; e) va menţine în funcţiune aparatul pentru încălzirea locuinţei achiziţionat prin program; f) va lua toate măsurile necesare pentru a se permite reprezentanţilor delegatului şi ai instituţiilor abilitate să verifice şi să controleze modul în care sunt îndeplinite obiectivele proiectului, inclusiv prin vizite la faţa locului; g) furnizează şi transmite UAT delegate, AFM sau oricărei instituţii abilitate orice informaţie sau documente solicitate, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data primirii notificării; h) nu înstrăinează imobilul pe care se implementează proiectul în favoarea unei persoane juridice sau a unei entităţi care desfăşoară activităţi economice, cu excepţia cazului în care este afectat de o ipotecă imobiliară; i) aduce la cunoştinţa potenţialilor terţi dobânditori ai imobilului pe care se implementează proiectul informaţiile cu privire la situaţia acestuia şi depune toate diligenţele în vederea preluării de către aceştia a obligaţiilor prevăzute în ghidul de finanţare; j) păstrează documentele încărcate la momentul înscrierii în aplicaţie până la finalul perioadei de monitorizare, precum şi documentele justificative ale cheltuielilor efectuate pentru realizarea proiectului; k) informează vizual publicul privind achiziţia unui aparat pentru încălzirea locuinţei cu finanţare din Fondul pentru mediu, conform informaţiilor şi caracteristicilor aprobate prin dispoziţia preşedintelui publicată pe pagina de internet a AFM.

Atentie!!!!

Finanțare nerambursabilă de 70% din valoarea sobei, coșului de fum și montajului – dar nu mai mult de 10.000 lei de fiecare casă! (adica daca valoarea investitiei este de 10.000 lei inclus TVA, atunci beneficiarul va contribui cu 3000 ron)

Vă informăm că dosarele împreună cu documentația cerută se depun la Primăria Ruscova, la Compartimentul Asistență Socială, dupa data de 12.04.2025

Pentru mai multe informații, contactează-ne la:   0730615120  Simion B. 

                                                                                          0741467496 Diana T. 

sau acceseaza acest link:: https://www.afm.ro/sobe_ghid_finantare.phpsobe

Primar,

Turcsin Ioan

Distribuie pe rețelele de socializare

Primăria
Consiliul Local
Informații de interes public
Informații Utile
Sesizări
Pentru a trimite o sesizare vă rugăm accesați formularul printr-un click pe butonul de mai jos. (Sesizarea se referă la un fapt sau situație constatată pe teritoriul localității, care trebuie aduse la cunoștiință Primăriei)
Petiții
Pentru a trimite o petiție vă rugăm accesați formularul printr-un click pe butonul de mai jos. (Prin Petiție se înţelege cererea, reclamaţia sau propunerea formulată în scris ori prin postă electronică, pe care un cetăţean sau o organizaţie legal constituită o poate adresa Primăriei)
Logo Hirama Tech
Un produs dezvoltat de Hirama Tech